Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van automatisch leads genereren via LinkedIn voor jouw business?
De waarde van e-mail marketing is onbetwist. Met e-mail marketing bereik je, op een persoonlijke manier, je klanten en doelgroep. Daarnaast is e-mail marketing erg flexibel en makkelijk te automatiseren. Je kunt e-mail op heel veel verschillende manieren inzetten. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, aankoopbevestigingen of ‘abandoned cart’ berichten. E-mail past zich perfect aan je strategie aan.
Het grote voordeel van e-mail marketing is de bewuste keuze die je bezoeker maakt om zich in te schrijven voor je e-mails, of dat nu een nieuwsbrief is of een aanbieding. Ze zijn al geïnteresseerd in je onderneming of product en zijn dus sneller bereid om van je te kopen. Geïnteresseerde mensen worden sneller klant, dat maakt e-mail marketing zo effectief!
Eerst wil je onder de aandacht van je klanten komen. Hier kun je verschillende methodes voor gebruiken, denk aan het inzetten van SEO, Adwords of bijvoorbeeld social advertising.
Wanneer je eenmaal bezoekers op je site hebt is het tijd om van deze bezoekers klantgegevens te verzamelen, dit doen we onder andere door het inzetten van lead magnets.
Zodra je de gegevens van een bezoeker hebt verzameld is het tijd om deze bezoeker om te zetten tot klant. We volgen de klant op middels het inzetten van verschillende online kanalen.
Zodra de klant binnen is start een aftersales traject waarin we de klant ondersteunen bij zijn aankoop, vragen om reviews of andere producten/ diensten verkopen.
Het is belangrijk om goed na te denken over een e-mail marketing strategie. Je wilt niet zomaar e-mails naar al je klanten sturen. Het is daarom belangrijk om strategisch te bepalen op welk moment je een bezoeker e-mails stuurt. Er zijn allerlei triggers te bedenken die geschikt zijn voor e-mail marketing. Zo heb je de meest voor de hand liggende optie: Iemand schrijft zich in voor je nieuwsbrief. Je kunt ook denken aan een e-mail na het aanvragen van een offerte of een e-mail wanneer iemand je check-out proces niet voltooid.
Per mail houd je je klanten op de hoogte van alles wat er speelt in en rond je bedrijf.
In een e-mail licht je een product of dienst uit, je stuurt hier veel informatie over naar je klant of potentiële klant.
Zodra je nieuwe blogs op je site hebt gezet is het leuk om je e-mail database hiervan op de hoogte te stellen. Dit kun je doen door eens per maand de beste uit te lichten of door elk blog direct door te sturen.
Heb je een leuke aanbieding? Een mail naar je e-mail lijsten is een mooie manier om je klanten op de hoogte te stellen van deze aanbieding.
E-mail marketing automation is een term die je vaak hoort als het over e-mail marketing gaat, dit heeft een reden. Marketing automation en e-mail marketing gaan namelijk perfect samen. Je kunt veel verschillende triggers implementeren in je website, die automatisch opgevolgd worden met een e-mail. Het is altijd een goed idee om een deel van je marketing te automatiseren. Zo bespaar je tijd en kosten, die je overhoudt om te investeren in je bedrijf.
Lees meer over de mogelijkheden van marketing automation.
We starten met een gezamenlijke brainstormsessie, in deze sessie bundelen we mijn kennis van LinkedIn automation met jouw/jullie kennis van jouw bedrijf.
We brengen de gewenste doelgroepen en het huidige sales proces in kaart.
Ik werk een
Nu voor jou duidelijk is hoe de contacten zich door de strategie zullen voortbewegen gaan we over tot de implementatie van de automations.
Met behulp van verschillende marketing automation software zorgen wij ervoor dat de automations zoals ze eerder gedeeld zijn werkend worden gemaakt.
E-mail marketing is een flexibel en schaalbaar middel om je doelgroep te bereiken. Iedereen heeft namelijk een e-mailadres. Als je je site goed hebt ingericht, is het verzamelen van e-mailadressen een automatisch proces. Zo kun je met je e-mail marketing blijven schalen. De grootste voordelen van e-mail marketing zijn: